Helgdagbok

Nu blir det ackumulerad blogging igen. Fredagen var helt flippad på jobbet. Det där med att hålla många bollar i luften, det är ju bara blaha blaha när man jämför med min jonglering i fredags. Men chefen har lärt mig att jag ska tänka på de bra sakerna jag gör istället för det som inte blir gjorda, så jag bör vara nöjd med arbetsveckans sista dag.

Fantasibristen när det kommer till matlagning på fredagskvällen är ju total, så det blev räkor. Hemma stod F nyutskälld när jag kom hem. Den minsta medlemmen i grannfamiljen tyckte att han var ganska fräck som inte var hemma när hon hade glömt sina nycklar... Haha. Han bara SKA vara hemma, liksom. Så han stod där och såg lite förvånad ut. Erbjöd det stackars barnet och hennes kompis en macka, men "mamma kommer ju snart", så det blev varsin banan. Och när mamma kom hem tyckte hon att ungarna skulle gå in och ta en macka så länge... Medan mamma själv drack vin med oss på vår veranda! Finfint! Dessutom visade det sig att den där matlagningsfantasin tröt även där. Hon hade handlat...räkor!

Lördagen var en dag för sig. Bokmässa med släkten. Hujedamej. Jag kände mig klok och harmonisk som som vilken tibetansk munk som helst när dagen var slut. Kusinmoster (typ) var INTE lugn och harmonisk. Snacka om att stressa bort dagarna. Och i den stressen trodde hon och tolkade en massa saker som inte ens fanns, men som gjorde henne ännu mer stressad. Pust.

På kvällen var det grannkalas igen! Gurksoppa och vodka. En riktig höstsoppa i sommarvärmen... Men den var jättegod och allt nytt är intressant. Vodka med saltgurksbett som avslutning var som polsk tequila.

Och idag har det promenerats, provats jackor och setts på fotbollsmatch. De förlorade igen, de stackars tjejerna, trots att de var så himla duktiga. För första gången är jag benägen att säga att matchresultatet var orättvist. Fast egentligen tycker jag att sånt snack är ofantligt fånigt. Vitsen med fotboll är att få in bollen i mål. Och får man inte det så förlorar man. Enkel matematik. Men idag...Attans...Den BORDE ha rullat in...!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden