"Posi-Liv"

Idag gjorde jag äntligen rätt. Trots världens hysteri på jobbet gick jag därifrån för att ha lite kvalitetstid med min dotter. Det kändes bra, bra, bra att göra det valet. Hämtade henne i skolan och åkte till stan. Köpte lite "stoppa-den-värsta-hungern"-choklad och gick till frissan. Frida fick som hon ville och jag också. Sen fick hon välja vad vi skulle äta - och hon valde Sushi...! Hur bra får det bli? Vi mumsade oss proppmätta, satte oss i bilen och fortsatte proppa oss med chokladen. Körde hem henne till hennes pappa.

Snacka om quality time. De timmarna nu på eftermiddagen var värda mer än flera veckors arbete och vardag.

Och som om inte det var nog, accepterade jag inte lönebudet idag. Chefen får tänka lite till... Ha!

Undrar vad som ska paja, krångla, hända, vara emot mig nu. Det brukar nämligen alltid vara nåt. Har aldrig varit med om en dag med flyt rakt igenom.

Kommentarer

Anonym sa…
Du kan vara så negativ! Här har du haft en skitmysig em med Frida, och så väntar du bara på att nåt negativt ska hända... Du är då ett riktigt hopplöst fruntimmer... ;-)

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden