Psoti...Potsi...Post...Positiv!!!

Idag ska det bli en POSITIV liten skrift. Har insett hårt den senaste tiden att jag aldrig är positiv. Känner mig inte positiv. Känner mig arg, uttråkad och negativ. Hela tiden. Va mysigt det måste vara att umgås med mig...Jag står ju inte ens ut själv...

Så nu ska det bli positivism här (kan inte ens skriva ordet - det blir post... och psot... och pot...lite signifikativt kanske?). Minst en positiv sak om dagen ska jag väl kunna klämma ur mig. Eller?

Sak 1: Himla kul att Grannika kom hem igen. Har saknat henne. Klart att resten av Kobsianerna varit hemma - och det är ju kul i sig - men det blir liksom inte fullkomligt förrän alla är där. Kul att höra henne berätta om strapatserna i halvryssland också.

Sak 2: Det är superväder idag! Och jag fick en så kontroversiell idé. Vi tar bort grönsakslandet! Ja! Och så sitter nån trädgårds-Luther där på axeln och viskar "nä, SÅ kan man inte göra sådär bara! Man ska HA ett trädgårdsland!". Men nä! Viskade jag tillbaka. För ingen i familjen är intresserade av att hålla ordning på det. Vill vi odla våra egna primörer nån gång, så kan vi göra ett nytt land! Ha! Så F spettade upp kantbrädorna och jag hackade och krattade. Så ska vi så gräs där! Det var befriande att vända på jorden och kratta bort en massa krafs.

Sak 3: Hittade en bortglömd sprit i skåpet som man kan göra goda drinkar av. Det ska bli gott!

Se där! Jag kan...

Kommentarer

"R1" sa…
Kan bli för gott! ;)
Ilskebyttan sa…
Ähum. Japp. Det kunde ju det...

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden