Naturen anfaller

Hade skrivit en massa som bara försvann igår kväll och jag blev (för) arg som vanligt och gick och lade mig istället. Men jag ville ju skriva...

Jo, grannherrn, jag såg dig igår. Men det är jädrans svårt att springa framåt och vinka bakåt. Samtidigt. På en väg med många bilar. Förstår att det såg ut som min vanliga "vifta-bort-Fredrik"-gest... ;-) Och nej, jag såg varken *.* eller *-*. Såg en hel del annat (förutom en silvrig tut-Audi förstås). Som en död groda, ett gäng tappra armhävare på fotbollsplan, två potentiella svampplockare, en liten häst och två stora, en död mus, geggamoja, några flygplan, två cyklar, en vilsen hund, en grispissbil och ett nytt blått hus. Bland annat.

Och SOM det luktade vid grisfarmen! Vitlöksdoft å sånt brukar liksom pysa inifrån och ut genom porerna, men här trodde jag att det skulle bli tvärtom. Att lukten skulle tränga IN genom mina porer så att jag för all evighet skulle gå och lukta som en "grisoar". Men jag tror att jag vädrade ut det tills jag kom hem. Har inte hört nåt i alla fall...

Märkte igår att den lille kattmannen (Kasper) inte har fattat det här med kattlåda. Honan (Vera) har fattat utan att någon visat henne ens (hon kan äta också) men han fattar inget. Sätter man honom i kattlådan börjar han äta på sanden. Igår såg jag honom slå en liten drill på täcket, men hann inte kasta upp honom i lådan. Och när Vera sitter och knaprar på torrmaten, sitter han i ett hörn och tittar på henne med förundran i blicken. Krävs lite ansträngning på kattuppfostringsfronten där.

Kommentarer

"R1" sa…
Ha ha - kul med naturen inpå knuten men lukterna kan man med vissa vara utan.

Jaha, så kattbebisarna har äntligen fått namn. Skall meddela dottern.
"R1" sa…
Pffft, visste hon redan. Får veta sist som vanligt!

Populära inlägg i den här bloggen

Leila

Inre läkning

Mjuka värden